0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

برای مشاهده لیست علاقه مندی ها وارد شوید!

مشاهده محصولات فروشگاه

چرا سبک بودن کفش پیاده روی مهم است؟!

دسته بندی :اخبار سایت, دسته‌بندی نشده ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ mehdia 1177

در این نوشتار معایب کفش سنگین در پیاده روی و ورزش را به طور کامل بررسی می کنیم تا مشخص شود چرا اکثر کفش های ورزشی و به ویژه کفش پیاده روی باید سبک باشد؟

شاید شما هم این را شنیده باشید که برخی بازاریابان ادعا می‌کنند که کفش‌های سنگین باعث می شوند کالری بیشتری در هر پیاده روی بسوزانید و ماهیچه‌های خود را بهتر از راه رفتن با کفش‌های سبک به کار گیرید اما به گفته متخصصان این کفش ها در استفاده طولانی معایبی دارند که ممکن است در صورت دانستن آنها از پوشیدن چنین کفش‌هایی پشیمان شوید.

متخصصان فیزیوتراپی، پزشکان ارتوپد همگی متفق‌القول می گویند اگر در روز بیشتر از 30 دقیقه پیاده‌روی می کنید هیچ گونه نظریه علمی برای تایید استفاده از کفش‌های سنگین برای پیاده روی و ورزش شما وجود ندارد و اثرات مضر این کفش‌ها بر روی مفاصل بسیار بیشتراز تاثیری است که می تواند روی مصرف کالری داشته باشد.

متخصصان ارگونومیک استفاده از کفش‌های سنگین را مورد بررسی قرار داده و می گویند اگرچه این کفش‌ها در تمرینات قدرتی ممکن است مانند وزنه، مچ پا را تقویت کنند، اما در صورت استفاده از این کفش‌ها برای پیاده روی یا دویدن به همان میزان خطر فشار بر پا و مفاصل را افزایش می‌دهند.

هر چقدر وزن روی پا کمتر باشد به فیزیک اصلی آناتومی بدن انسان نزدیک تر خواهد بود و در نتیجه حرکت مناسب‌‌تری را نیز به انسان می دهد.

کفش شما باید با هر قدم از شوک پا جلوگیری کند؛ اگرچه برخی از فشارها برای ایجاد عضله و سوزاندن کالری بیشتر در حرکت اندام مفید است اما سنگینی کفش می تواند به آسیب‌ها و فشار مکرر بیانجامد. این خطر ممکن است برای یک جوان سالم که هنگام ورزش کردن از وزنه یا کفش وزن دار استفاده می کند در کوتاه مدت کمتر باشد اما پوشیدن کفش سنگین برای افراد میانسال یا در تمام طول روز و پیاده روی‌های طولانی می تواند مشکلات بزرگی را به وجود آورد.

نکته قابل تامل اینجاست که سنگین بودن کفش برخلاف بسیاری ادعاها می تواند باعث سوزاندن کالری کمتری شود چرا که دویدن و یا پیاده‌روی سریع در کفش‌های سنگین کار دشواری است؛ به طور مثال اگر شما تنها روزی 30 دقیقه برای تمرین پیاده روی خود دارید، مجبور هستید که با پوشیدن کفش‌های سنگین کندتر حرکت کنید، در نتیجه شما مسافت کوتاه‌تری می روید و کالری کمتری می‌سوزانید پس سرعت پیاده روی می تواند با پوشیدن کفش‌های سبک، کالری اضافی‌ای را که به دلیل سبک بودن کفش نسوزاندید جبران کند، ضمن آنکه بسیاری از انواع کفش‌های سنگین انعطاف‌پذیری کمی دارند، پس با آن‌ها زودتر خسته می‌شوید و کمتر راه می‌‌روید.

mehdia

راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) عضویت در کانال

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لینک کوتاه:
0